„Meninis ugdymas yra ypač svarbus ankstyvame amžiuje, norisi, kad vaikai galėtų išbandyti įvairias meno sritis, ne tik muziką ir dailę. Ateityje numatome skirti daugiau valandų ne tik menams, bet ir kitiems ugdymo dalykams ir jau pradėjome konsultacijas ir darbus dėl to. Tačiau kol esmingesni pokyčiai nepatvirtinti ir meninio ugdymo valandų nepadaugėjo, skatiname mokyklas organizuoti įvairių dalykų ugdymą kaip vienas kitą papildančius, o ne atskirus dalykus. Pasitikime mokyklų bendruomenėmis ir jų pasirinkimu savarankiškiau planuoti ugdymą mokyklose“, – sako ministrė Jurgita Šiugždinienė.
Šokio dalykas gali būti derinamas su muzikos ar fiziniu ugdymu, teatro – su kalbos, muzikos, dailės ir technologijų ugdymu. Galima pasitelkti ir neformalaus ugdymo bei kultūros paso teikiamas galimybes, kad vaikai susipažintų su įvairiais menais ir vėliau galbūt rinktųsi tos krypties neformalaus švietimo užsiėmimus.
Pasak Lietuvos pradinio ugdymo mokyklų atstovų asociacijos prezidentės Aušros Burbienės, nuo mokyklos vadovo ir bendruomenės labai priklauso meninio ugdymo intensyvumas: jei yra poreikis ir mokykloje dirba geri specialistai, galima meninio ugdymo dalykams, pavyzdžiui, šokiui, skirti ne tik integruotas pamokas, bet ir organizuoti daugiau neformaliojo švietimo užsiėmimų.
Meninei sričiai 1-4 klasių mokiniams šiemet gegužės 3 d. patvirtintuose Bendruosiuose ugdymo planuose kaip ir praėjusiais metais numatytos 4 val. per savaitę. Tikėtasi, kad mokykla, planuodama ateinančius mokslo metus, galės rinktis iš 4 meninio ugdymo srities dalykų: muzikos, dailės ir technologijų, teatro ir šokio. Tačiau kilo diskusija, kad meno dalykų pasirinkimas yra platesnis, bet valandų šiems dalykams nepadaugėja. Mat daugumoje mokyklų pradinukai mokėsi tik muzikos ir dailės, kai kuriose mokyklose – teatro ar šokio, vieną savaitinę valandą panaudodami iš fiziniam ugdymui skirtų valandų.
„Kai mokykla gali pati rinktis ir lanksčiau planuoti, galime kitaip išnaudoti ir tas pačias valandas, integruoti dalykus. Tikrai nenumatome, kad nuo naujų mokslo metų meninis ugdymas nukentėtų ar reikėtų atsisakyti meninio ugdymo mokytojų“, – sako Tomas Jankūnas, Lietuvos progimnazijų asociacijos tarybos pirmininkas.
Ministerija nusprendė peržiūrėti visus pradinio ugdymo programoje numatytus mokytis dalykus ir problemas spręsti kompleksiškai. Bendradarbiaujant su Sveikatos apsaugos ministerija planuojama koreguoti higienos normas, kad būtų galima didinti ugdymo valandų skaičių pradiniame ugdyme, kalbamasi su mokslininkais dėl visų ugdymo plane numatytų valandų perskirstymo galimybių, lyginamos tendencijos su užsienio šalyse taikoma praktika, taip pat skaičiuojama, kiek papildomų lėšų reikėtų, norint įvesti papildomas dalykų (pvz., informacinių technologijų, menų) valandas pradiniame ugdyme.
Komentuoti