„Šiuo metu vyksta didžiausio Baltijos šalyse vystomo vėjo elektrinių parko statybos darbai, kuriems pasibaigus Kelmės rajonas taps žaliosios energetikos centru Lietuvoje. Prasidėjus vėjo elektrinių parko pirmojo statybų etapo darbams, gyventojai gali pajusti galimus nepatogumus. Į statybvietes važiuoja medžiagas gabenanti sunkiasvorė technika, bus vežami didžiagabaritiniai vėjo elektrinių komponentai. Informuosime apie ateinančius darbus ir atsiprašome gyventojų už galimus laikinus nepatogumus ir prašome kantrybės“, – sako parko vystytojo „Ignitis renewables“ komunikacijos partneris Paulius Kalmantas.
Anot jo, po žiemos kelių būklė nėra pati geriausia, tačiau dedamos visos pastangos, kad gyventojai patirtų kuo mažiau nepatogumų – siekdama užtikrinti vežamų krovinių saugumų bei siekdama sumažinti statybų poveikį gyventojams bendrovė nuolatos tvirtina kelius. Taip pat, visi statybų metu pažeisti kelio ruožai bus atstatyti, sutaisyti. Kelio Kelmė–Kražiai rekonstrukcija suplanuota 2025 m. kovo mėnesio pradžioje.
Statomas projektas yra išties įspūdingo dydžio. Šis vėjo parkas turėtų pagaminti tiek švarios elektros energijos, kad ja galėtų aprūpinti apie 250 tūkst. namų ūkių Lietuvoje.
Darbai suskirstyti etapais
Anot P. Kalmanto, intensyviausias laikotarpis, apimantis vėjo elektrinių parko statybos etapus, bus iki šių metų rugsėjo pabaigos, kuomet vyks kelių, kabelių, pamatų ir vėjo elektrinių montavimo darbai. „Nuo tada intensyvumas mažės, darbų frontai trauksis ir mažiau būsime pastebimi“, – sako didžiausio parko vystytojo atstovas.
Kelias Kelmė–Kražiai yra pagrindinė parko darbų ir susisiekimo su objektu arterija. Šiuo keliu į objektą patenka visos medžiagos (smėlis, skalda, betonas, armatūra, vėliau ir jėgainių komponentai) bei ir statybas aptarnaujantis transportas. Tai intensyviausia zona ir transporto judėjimas čia nuolatinis.
Pasak P. Kalmanto, kad būtų galima pastatyti vėjo elektrines, šiame kelyje bus išplatintos septynios nuovažos ir bus specialiai įrengta viena nauja. Šiuo keliu į objektą patenka visos medžiagos (smėlis, skalda, betonas, armatūra, vėliau ir jėgainių komponentai), taip pat važinėja ir statybas aptarnaujantis transportas.
„Iki 2024 m. vasaros pabaigos vyks naujų kelių įrengimas ir esamų kelių stiprinimas. O vasaros metu ir iki rugsėjo pabaigos vyks vėjo elektrinių pamatų įrengimas. Atskirai informuosime gyventojus apie betonvežių važiavimo grafiką ir apie kabelių įrengimo darbus. Apie įrangos vežimo darbus informuosime iš anksto, kad gyventojai galėtų planuotis savo veiklas“, – sako P.Kalmantas.
Artimiausi laikini eismo ribojimai ir įspūdingas neeilinis įvykis
Nuo balandžio 4 d. prasidės vėjo jėgainių dalių gabenimo darbai į Kelmės vėjo parko pirmąjį statybų etapą. Vėjo jėgainių dalis numatoma gabenti maršrutu: Kelmė–Pakėvis–Akmeniai–Pliuškaičiai.
Apie konkretų maršrutą ir tikslias įrangos gabenimo valandas gyventojus informuosime papildomai.
Vėjo elektrinių dalys bus vežamos naktimis apytiksliai nuo 10 iki 6 valandos ryto. Saugumo reikalavimams užtikrinti konvojų lydės policijos palyda. Numatomas maksimalus greitis iki 50 km/h. Stebint pravažiuojantį konvojų reikia laikytis saugaus atstumo.
Gabenimo metu galima pastebėti padidėjusį šviesų (pavyzdžiui, policijos švyturėlių) ir triukšmo lygį kiekį.
Pirmasis vėjo parko etapas jau pradėtas statyti, o potenciali bendra parko galia sieks iki 300 megavatų (MW), planuojama elektros gamybos pradžia – 2025 metai. Preliminarios investicijos, įskaitant įsigijimo kainą ir statybos sąnaudas, sieks apie 550 mln. eurų.
Komentuoti